Sunday, February 10, 2008

Nytt betygssystem!

I denna tid av nya, brillianta betygssystem inser jag att även mina bokrecensioner borde prydas av ett intrikat och sinnrikt sådant. Postryttare, stjärnor och getingar i all ära - mitt betygssytem kommer att bestå av nackspasmer eftersom jag i sanning börjat välja böcker efter hur mycket nackont de kan beräknas vara värda och symbolen kan ni se här bredvid i förstoring. Som första bok har Purple America retroaktivt fått ett betyg. Skrolla ner och kolla!
  • Noll nackspasmer: inte ens värt mödan att lyfta!
  • En nackspasm: kanske värd mödan bara för att försäkra sig om att man fortfarande bsitter förmågan att länka bokstäver till ord - inte annars!
  • Två nackspasmer: böcker som företeelse är ju härliga och boken som föräras detta betyget kan ju vara trycksvärteberättigad bara för att något läsvirke kan behövas på tåg, i köer och andra situationer där bokmalen tycker att frånvaro av bok är tråkigare än att ha något, vad som helst.
  • Tre nackspasmer: Boken kan gå någorlunda rakryggad från sin träff med mig, med ett visst mått av heder.
  • Fyra nackspasmer: nu börjar det göra ont, men det här får kosta lite; det ska till ett antal smärtsamma muskelkonvulsioner om boken inte ska läsas ut.
  • Fem nackspasmer: Streckbänk, knark, sjukgymnastik och inhyrd barnvakt med starka armar. Boken är värd allt!!

No comments: