Friday, September 19, 2008

The State of the Blog

Ja, de som fortfarande troget har vägarna förbi här har väl inte kunnat undgå att märka att blogginläggens frekvens har sjunkit drastiskt. Att vara mammaledig och läsa böcker var inget problem; det ska ingen komma och säga. Men - att jobba heltid, känna att man får tid över till plutten (och sambon) och samtidigt inte bara hinna läsa (vilket är svårt nog) utan också blogga det man läser, det visade sig vara svårare det. Anledningen att jag har tid att skriva det här inlägget överhuvudtaget beror på att jag är kanonförkyld och hemma från jobb.

Summan av kardemumman är att ambitionsnivån för bokbloggen nog får sänkas och inläggen komma när möjlighet finns helt enkelt. Jag ska försöka lägga in så att man kan prenumerera på feeds från The Poor Player. Det blir nog det enklaste sättet att följa mina allt färre turer i litteraturens värld. Passar på att flagga för Two for Texas av James Lee Burke som jag hittade i bokhyllan nu under min ömkliga sjukdomstid: kanonroman om två flyende fångar som hamnar mitt i den råa historien om slaget om the Alamo!

No comments: