Thursday, December 6, 2007

Att föda

Titel: Att föda
Författare: Gudrun Abascal
Månpocket, 2006

I början av graviditeten läste jag om förlossningens förlopp i ett par andra böcker och fick lite intrycket av att det var en rätt så komplicerad historia. Sedan lade jag alla sådana tankar på hyllan och bara var gravid. Så här mot slutet har jag efter flera rekommendationer dock läst valda delar av Gudrun Abascals bok och hon är en väldigt förtroendeingivande följeslagare i den här frågan. Utan att summera eller skumma över ger hon en tydlig, intressant och lättfattlig bild av både "normala" och mer ovanliga förlossningar, spädbarnet och allt annat som kan förknippas med förlossningsupplevelsen. Skulle jag gjort om det här för första gången igen, hade jag struntat i de andra böckerna och bara använt Abascals som referensbok.

2 comments:

Lotta said...

Oavsett vad det står i böckerna så har du världens häftigaste, mäktigaste och mest fantastiska upplevelse framför dig!!

Anonymous said...

Det var skönt att höra för det verkar ha satt igång här nu...:I