Friday, December 28, 2007

Sida för sida...

Kung Sam är den nye härskaren i våra liv! De stunder han sover rusar vi runt och försöker äta, duscha, tvätta, plocka undan, tupplura och kanske krama om varandra lite om det hinns med. Till sjukhuset hade jag med mig Broke Heart Blues (jag hade faktiskt en liten, naiv tanke på att man kanske kunde läsa lite mellan värkarna eftersom det verkade vara ett så långt och segdraget bestyr...) Allt som allt läste jag kanske tio sidor, och då menar jag naturligtvis under BB-vistelsen, inte under värkarbetet.

Jag vill ändå påstå att jag kommit igång lite igen. Jag försöker stjäla lite stunder när han ammar och halvsover och inte är så intresserad av min konversation ändå. Endera dagen ska det nog dyka upp en recension av boken ska jag nog kunna lova! Den råkar faktiskt lämpa sig särskilt väl för den här typen av fragmentariska läsvanor, men mer om det när det är dags.

2 comments:

Amoroso said...

Grattis till en sådan liten goding! Man riktigt smälter ju :-)

Anonymous said...

camilla - fredrik - STORT grattis indeed till den nya kärntrion
önskar
stefan samuelsson