Saturday, January 5, 2008

Bebisblogg för ambitiöst

Hemma hos Sams faster Sara och onkel Beppe kan man njuta! Laktosfri (barnet har magknip) superbrunch och hållning av litet pyre erbjuds gladeligen och en stund över för bloggning blir det innan det bjuds på middag. Därför passar jag nu på och kommenterar undersökningen om The Poor Players innehåll.

Även om bara enstaka sidor återstår av Brokeback Mountain så får man nog ändå påstå att tiden till bloggande och läsande har minskat, i alla fall för tillfället, så att starta upp en bebisblogg är definitivt för ambitiöst. Summan av kardemumman blir att The Poor Player förblir en bokblogg, men att den kommer att färgas av Sam - främst för att min läsning kommer att göra det.

Innan jag för dagen loggar ut kan jag säga att On Chesil Beach som numera bor i skötväskan för stulna bokstunder utanför hemmet, verkar mycket lovande. Ekonomiskt och träffsäkert skriven om kärlek som inte övervinner allt (tror jag mig kunna gissa). McEwan är ju aldrig sämre än mycket bra och denna lovar mer, så vill ni ha något att klämma i morgon i pyjamas innan jobbet sätter igång igen så är detta ett gott tips!

No comments: