Monday, October 22, 2007

Datorns lockelser...

Efter att ha startat bloggen, upptäckt digitalkameran och photoshop, blivit slukad med hull och hår av facebook och lockad till msn har jag upptäckt att all tid som tidigare gick till läsning av intressanta böcker nu mer och mer går till att sitta i datorns sken. Dessutom finns drömmar om en hemsida alternativt en till blogg som mer är inriktad på lifestylefrågor. När dessa planer försiktigt luftades inför vänner och sambo igår blev reaktionen samstämd och bestämd: "det är nog inte en bra idé".

Jag får tyvärr ta och hålla med. Bloggen får överleva och photoshoppandet har jag redan dragit ner på. Och kanske kräver facebook någon slags gräns - bara två inloggningar om dagen - eller något i den stilen. Msn får jag helt enkelt avinstallera innan jag träskat ner mig alldeles. I denna nya andas tid, ska jag hem och banne mig läsa ut Notes from a Small Island så att jag blogga den imorgon. Daniel får helt enkelt vänta på mitt nya drag i Scrabulous (fabulous facebook application!)!

No comments: