Wednesday, April 22, 2009

Talboken!

En ny mobiltelefon kan få en att göra mycket! Till exempel prova talböcker. Detta är ett fenomen jag varit ytterst motsträvig till, men som jag får erkänna har sina fördelar. Genom att ladda ner Storytel (www.storytel.se) i min mobil kan jag lätt välja mellan ett tusental titlar - även på engelska - och betala gör jag i efterhand på min faktura för telefonen.

Premiärboken blev Mitt liv så här långt av Jane Fonda och jag laddade ner den styckevis för ett sammanlagt pris av 150 kr. Det känns inte som om man får riktigt lika mycket för pengarna som när man köper och får en faktisk bok i sin hand, det kan jag inte påstå, men för alla typer av personer med pressat tidsschema är det här ett bra alternativ. Jag promenerar till och från jobb varje dag och det tog ungefär två veckor att "läsa" boken. Den lugnare lästakten gjorde för min del att jag tog åt mig boken bättre, funderade på den och smälte den med jämna mellanrum.

För mig blir nog mp3-böcker ett bättre alternativ än Storytel (jag gillar inte att betala när det roliga redan är över) och inget kan mäta sig med det härliga bläddrandet, slukandet av en bok, men som komplement fungerar det utmärkt!

No comments: