Friday, August 24, 2007

Jag hatar festivalen!

Att kranskommunsborna och ungdomarna vill ha festivalen kan jag finna mig i. Att jag under en veckas tid knappt kan besöka min bokhandel och mitt favorita pralinparadis får jag leva med. Men, att min oas mitt i staden och favorita läsplats under sommarhalvåret är stängt under festivalen bara för att dess besökare inte kan uppföra sig som folk utan ska sabba, pissa och skräpa ner, det, vill jag inte behöva acceptera. Stäng, slopa, skrota festivalen, eller håll den vart fjärde år om det ska vara på det sättet.

Sade hon olyckligt och bligade längtande på sin bänk. Ointaglig på andra sidan kanalen på gamla kyrkogården mitt i stan...

2 comments:

Zabina said...

helt på din sida. bara varit inne en gång i veckan för att titta på tommy körberg. det är för mkt folk för min smak faktiskt. vart fjärde år låter bra, det gör de ju med lundakarnevalen. Det blir mer kvalité och mer uppskattat när det inte är lika självklart.

Camilla said...

Tack! Förvånansvärt många människor tycker åndå att den tjänar ett syfte. konstigt...