Sunday, August 12, 2007

Trippeltokerier

Jag har försökt bärga mig ett tag med att läsa för många böcker samtidigt eftersom det ofta känns som om man inte kommer någonstans med någon av dem då. Dock behövde jag något bredvid Potter-maratonet för att inte få magifobi. Boken för jobbet var Vindens skugga och den har klarat sin uppgift väl. Däremot så är Potter-fyran och Vindens skugga (råkar ha den i kartonage) för tunga för mina promenader så jag behövde en tredje bok som följeslagare på dessa och eftersom jag samtidigt har upplevt en nyväckt längtan efter Jane Austen och hennes värld så grep jag girigt tag i Northanger Abbey, en gammal vän jag inte njutit av på länge. I över morgon börjar jag jobba. Hur trippeln ska gå ihop vet jag inte, men förr eller senare så når jag väl till slutet på i alla fall en av dem...hoppas jag.

No comments: