Friday, November 2, 2007

Bloggens föregångare

När jag igår städade bebisens blivande rum och röjde bland alla mina pryttlar och papper hittade jag en liten svart historia med titeln "Läsbok". Vid närmare bläddring ser jag att det är en gammal läslogg som jag ihärdigt förde för ett antal år sedan, närmare bestämt under 2001. Många bra böcker jag läst står ju lite anonyma kvar i bokhyllan sedan dess, men nu kan jag återge en del omdömen!

25/2-01-The City and the Pillar av Gore Vidal: horrid, unexpected ending! (But I remember liking the novel!)

27/2-01-Det franska testamentet av Andrei Makine: Jag tycker om mormoderns berättelser och hur tiden känns för pojken. Hans resor i tid och rum påminner om Proust.

20/3-01-Världens ljus av Halldor Laxness: Duktig misär kan man säga!

2/4-01-Tomcat in Love av Tom O'Brien: What an inappropriate lover! I loved this book! Although the Tomcat becomes suspiciously lucid in the end. he must be the author's alter ego.

No comments: