Saturday, September 22, 2007

Skriv om vår bok - få en...purjolök!


För någon vecka sedan skrev jag till förlaget och bad om att få ett riktigt exemplar av den bok jag recenserade på min blogg (som jag hade fått hemskickat i korr.ex.). Det hade varit roligt att ha eftersom boken var rätt bra. Någon bok har jag inte fått - eller ens något svar på mitt mail. Vad jag däremot har fått hemskickat är två tändare, en pastillask, en disktrasa och en purjolök. Varje persedel har någonstans ett citat från boken tryckt. Kanske är dessa saker i sig ett svar på min mailfråga? Det är meningen att jag ska samla ihop hela bokens text med hjälp av småprylar. Som de där Barbieklistermärkena man samlade på som liten. Kan ta tid.

Om detta är ett nytt marknadsföringstrick, tillsammans med tanken att involvera bloggvärlden, så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Jag sitter i och för sig och skriver här igen om hela spektaklet. Men är det verkligen sant att all reklam är bra reklam? Verkar de inte mest lite konstigt stockholmscrazy på det där marketingföretaget (anlitat av bokförlaget)? Hursomhelst, det kan ju vara lite fattigt i slutet av månaden så purjolöken var välkommen; den åt vi upp igår. Disktrasan används. men om det är någon pastillsugen rökare som är intresserad av resten av prylarna så ligger de här och väntar.

No comments: